Typer af podcasts
I kan have fokus på fx
• branding – corporate og employer
• interne nyheder
• instruktioner
• eventdækning
• story telling
• besøg af gæster, kunder, eksperter
Kom igang med podcast
Podcasts er et relativt nyt medie, men det har allerede vist sin berettigelse ved som regel at være lettere og billigere at producere end for eksempel video. Samtidigt kan lytteren tage dit budskab i podcasten med sig overalt og lytte, samtidigt med at han eller hun laver noget andet. På den måde ’køber du dig’ til ekstra medietid hos din målgruppe – væk fra skærmen.
Fordele ved podcasts
Podcasts:
Mange er lidt tøvende over for mediet, da det er forholdsvist nyt. At give lytterne en god oplevelse – fra første episode af din podcast, er det vigtigste succeskriterium, da det er de færreste, som vender tilbage til en podcastserie, hvis første episode var ringe. Det kan være fint at få sparring om idé og koncept – og en god professionel rådgivning om, hvordan podcast(serien) skal skrues sammen, så den støtter op om din øvrige marketing. For en podcast skal performe på samme måde som alt andet markedsføring, du investerer i.
Vejen til podcast
Den typiske proces består af:
Vi kan hjælpe med hele eller dele af processen. Når I evt. selv føler jer klar til at tage over på nogle af trinene, er vi bare glade for at have hjulpet jer i gang.